Τα Social Media έχουν αλλάξει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές τους. Οι εταιρείες τα χρησιμοποιούν για να προωθήσουν την επιχείρησή τους, να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά με τους πελάτες τους κ.α. Τι συμβαίνει όμως με τα αρνητικά σχόλια; Μπορεί ένα αρνητικό σχόλιο να καταλήξει σε καταστροφή; Πως αντιμετωπίζουμε μια κρίση; Ποια είναι βήματα ενός πετυχημένου crisis plan;
Μια κρίση είναι εύκολο να ξεκινήσει τόσο στον offline όσο και στον online κόσμο και να είναι επιζήμια για τη φήμη μιας επιχείρησης. Ξεκινήστε σήμερα κιόλας τη δημιουργία ένος πλάνου για την επιχείρηση σας με αυτά τα 4 βήματα:
- PLAN– Κάθε brand πρέπει να έχει ένα social media policy και community management plan. Το πλάνο αυτό θα πρέπει να προσδιορίζει με ακρίβεια τα βήματα σε μια πιθανή κρίση. Να ορίζει ποιος είναι υπεύθυνος για να πάρει αποφάσεις σε κάθε στάδιο και τι πρέπει να γίνει.
- MONITOR– Παρακολουθήστε όλα τα social media και δείτε τι λένε για εσάς οι καταναλωτές σας. Ενεργοποιήστε και παρακολουθήστε τα εργαλεία monitoring, για να σας βοηθήσουν!(π.χ. Hootsuite, Social Mention κ.α ) Ανακαλύψτε έτσι γρήγορα πιθανές εστίες κρίσης. Μην ξεχνάτε ότι η ταχύτητα είναι σημαντική στην αντιμετώπιση μιας κρίσης!
- ACTION– Αντιμετωπίστε την κρίση σύμφωνα με το crisis plan που έχετε ορίσει. Φροντίστε ο τόνος που θα χρησιμοποιήσετε να ταιριάζει με το ύφος της εταιρείας σας. Δώστε μια ολοκήρωμένη απάντηση και περιγράφτε τι θα κάνετε για να διορθώσετε τυχόν λάθη. Μην έρθετε σε αντιπαράθεση με τους καταναλωτές σας. Αν χρειαστεί απαντήστε με προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε ακόμα και με offline τρόπο αν χρειάζεται.
- REVIEW– Όταν η κρίση έχει περάσει, συγκεντρώστε την ομάδα σας και δείτε τι πήγε καλά και τι όχι. Αναθεωρήστε τις κινήσεις σας και ενημερώστε το crisis plan της εταιρείας σας.
Εντυπωσιακό είναι ότι μόνο το 54% των εταιρειών δηλώνει ότι έχει σχεδιάσει ένα crisis plan ενώ το 59% των στελεχών δηλώνει ότι έχει αντιμετωπίσει μια κρίση.
Πηγή: socialmediacircle.gr