Οι ημέρες του εύκολου κέρδους απλά έχοντας ένα online κατάστημα (e-shop) έχουν περάσει προ πολλού. Ο ανταγωνισμός σε μία αγορά που εμφανίζει ταχεία εξέλιξη οδηγεί στην δημιουργία εργαλείων και στρατηγικών που ο κάθε επιχειρηματίας δεν μπορεί να παραβλέψει, αν επιθυμεί να επιβιώσει και να διατηρήσει πλεονέκτημα στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

landing-page-roi

Οι Landing Pages ή Σελίδες Προορισμού είναι οι σελίδες στις οποίες οδηγείται ο χρήστης, όταν πατήσει στα αποτελέσματα αναζητήσεων, σε κάποια διαφήμιση, ή σε κάποιο προωθητικό κείμενο σε email marketing ή social. Η αποστολή της επισκεψιμότητας από τις πληρωμένες καταχωρήσεις στις ειδικές σελίδες προϊόντων και όχι στην αρχική σελίδα αποτελεί πρότυπη στρατηγική προώθησης για τα e-shops.

Το κείμενο περιγραφής (product description) δίνει στις μηχανές αναζήτησης μία μικρή περιγραφή του προϊόντος και το έναυσμα για το τι θα ακολουθήσει στο κυρίως θέμα μέσα στην ιστοσελίδα, ενώ οι καλά επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά διασφαλίζουν ότι πράγματι αυτό θα υπάρχει. Δημιουργώντας μοναδικές περιγραφές αποτρέπεται ο χαρακτηρισμός της διαφήμισης του προϊόντος ως spam από τις μηχανές αναζήτησης.

Η προσέλκυση των επισκεπτών-πελατών στην ιστοσελίδα είναι μόνο η μισή μάχη. Η επιπλέον εξυπηρέτηση του καταναλωτή επιτυγχάνεται μέσω της δυνατότητας για αναζήτηση του επιθυμητού προϊόντος καθώς και η λειτουργικότητα της αναζήτησης η οποία θα τον ωθήσει γρηγορότερα στην ολοκλήρωση της αγοράς.

page-load-times-300x211

Η ταχύτητα φορτώματος του ιστοχώρου (ηλεκτρονικό κατάστημα) είναι πολύ σημαντική παράμετρος επιτυχίας. Από μετρήσεις που έχουν γίνει στο παρελθόν από το ebay, τη Microsoft και δεκάδες άλλα online καταστήματα, φαίνεται πως για κάθε 100ms που καθυστερεί να φορτώσει το e-shop, πέφτουν οι πωλήσεις 0.8-1.0%. Πέραν αυτού, η ταχύτητα φορτώματος του ηλεκτρονικού καταστήματος επηρεάζει την κατάταξη και στη Google.

Δεν νοείται δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος χωρίς δυνατότητα χρήσης και πλοήγησης σε ταμπλέτες και σε κινητά (responsive design) αφού πλέον το 1/3 των online πωλήσεων πραγματοποιούνται από mobile συσκευές. Ακόμα, η κατασκευή αυτόνομης εφαρμογής συμβατής με τα διάφορα λογισμικά (Android, iOS, Windows) μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικά αποτελέσματα, αναφορικά με την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων της εκάστοτε επιχείρησης.

Μετρήσεις τόσο των Google Analytics, όσο και των Omniture και Coremetrics, έδειξαν πως το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου του 2014 η αύξηση αποτελεσματικότητας σε πωλήσεις μέσω Pinterest έφτασε το 67%.Έχει γνωρίσει εκθετική ανάπτυξη και είναι ήδη μια σημαντική πηγή παραπομπών και κέρδους. Απολαμβάνει επίσης την υψηλότερη μέση αξία της παραγγελίας από κάθε άλλο σημαντικό κανάλι – διπλάσια από το Facebook.