Η δέσμευση στα κοινωνικά μέσα σημαίνει ότι οι πελάτες ή αυτοί που κατέχουν το μερίδιο γίνονται συμμετέχοντες και όχι απλά θεατές. Έχει διαφορά το να βλέπεις απλά μια ταινία από το να συμμετέχεις ενεργά σε αυτή. Η διαφορά είναι στη συμμετοχή. Η δέσμευση σε όρους κοινωνικής επιχείρησης, σημαίνει ότι οι πελάτες σας είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν χρόνο και ενέργεια για να μιλήσουν για εσάς και μέσα από διαδικασίες να ωφελήσει την επιχείρηση σας. Είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν και αυτό κάνει τη διαφορά στην αποτελεσματική κοινωνική δικτύωση. Η διαδικασία της δέσμευσης είναι θεμελιώδης για να πετύχει ένα social marketing mix και σαν αποτέλεσμα μια επιτυχημένη πρακτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Όταν οι συζητήσεις των πελατών μπαίνουν στον αγοραστικό κύκλο (βλ. σχεδιάγραμμα), τότε ο πελάτης γίνεται κομμάτι του τμήματος marketing. Στη πραγματικότητα αυτό που σκέφτονται και μοιράζονται οι πέλατες σας σχηματίζει τα θεμέλια της επιχείρησης σας.
Μια κοινωνική επιχείρηση εξοπλίζει όλο τον οργανισμό με ικανότητες όπως το να ακούει, να καταλαβαίνει, να δεσμεύει και να ανταποκρίνεται απευθείας μέσα από συζητήσεις, και σαν επέκταση να σχεδιάζει προϊόντα και υπηρεσίες με έναν τρόπο που θα ικανοποιεί τους πελάτες αλλά θα τους δίνει κουράγιο να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τους άλλους.
Αν τα social media είναι το όχημα για την επιτυχία σας τότε η κοινωνική επιχείρηση είναι το διακρατικό σύστημα που μπαίνει μέσα στον οργανισμό σου.
Μοιράζεσαι την ευχαρίστηση τους?
Αυτό που φοβούνται πολύ υπεύθυνοι του marketing είναι ακριβώς το αντίθετο: να μοιράζονται την δυσαρέσκεια τους ή κάτι χειρότερο… Η πραγματικότητα είναι ότι, οι αρνητικές συζητήσεις συμβαίνουν τωρά, πάντα θα υπάρχουν οι αποφασισμένοι δυσφημιστές. Μπορείς όμως να καταλάβεις, να διορθώσεις τα γεγονότα και να ζητήσεις συγγνώμη διορθώνοντας τα πραγματικά γεγονότα. Η κοινωνική διαδικασία δέσμευσης κινεί τους καταναλωτές μακριά από μια πράξη αγοράς αλλά σε μία σχέση συνεργασίας. Έχει αναπτυχθεί μία μεθοδολογία που μπαίνει εύκολα στη διαδικασία της δέσμευσης παίρνοντας από τις συζητήσεις των καταναλωτών τις χρήσιμες πληροφορίες προς ανάπτυξη. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να δημιουργήσουν πολύ αφοσιωμένους πελάτες.