Convert & Monetize: Τhe Pro Era!

29 Ιουνίου 2016 | Ξενοδοχείο Divani Caravel

 

Επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια χρονιά το χαρακτηρισμό του ως το ραντεβού των στελεχών της αγοράς, το 5ο Συνέδριο eBusiness & Social Media World 2016 ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τις εργασίες του, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Με δεδομένο ότι οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα Social Media και το e-Business, γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν διατηρούν τον αυτόνομο ζωτικό τους χώρο, αυξάνονται οι απαιτήσεις για ολοκληρωμένα μοντέλα δράσεων, που συνδυάζουν την επιχειρηματική διαχείριση με την επικοινωνιακή πολιτική.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη αλλάζει το τοπίο της αγοράς, αφού έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των προκλήσεων, των απαιτήσεων, αλλά και των ευκαιριών, για όσους θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη συγκεκριμένη αγορά. Τα πάντα, απαιτούν πλέον διαχείριση από πραγματικούς επαγγελματίες, επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του συνεδρίου «The Pro Era!».

Μέσα από αυτή την προσέγγιση, φέτος υπήρξε μία κοινή ολομέλεια στην οποία παρουσιάστηκαν ενδελεχώς οι συνέργειες ανάμεσα στις Πλατφόρμες Κοινωνικής Δικτύωσης και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, τα οποία συνεργάζονται αποτελεσματικά και συντονισμένα προκειμένου να δημιουργηθεί το «Social eCommerce».

Με τη συμμετοχή της επιχειρηματικής κοινότητας, αλλά και στελεχών από τους χώρους: Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Διαφήμισης, Marketing, Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, PR & Επικοινωνίας, Μεταφορών, Logistics, Τραπεζών, ICT, Θεσμικών αλλά και Νομικών ως συνέδρων και ως ομιλητών, συζητήθηκαν οι εξελίξεις στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, στη διαφήμιση και στο Marketing, καθώς επίσης οι ευκαιρίες, οι προκλήσεις και τα επόμενα βήματα μιας αγοράς, για την οποία όλοι πλέον συμφωνούν ότι αποτελεί βασικό πυλώνα και επιταχυντή της οικονομίας. Αναλυτικά, οι βασικές ενότητες του συνεδρίου, αναλύθηκαν ως ακολούθως:

1η Ενότητα – The art to act: How Social is your e-Business?

1ienotita

Η τεχνολογική εξέλιξη έχει αναδείξει σε όλο της το εύρος μια νέα πραγματικότητα: ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι του επιχειρείν διεθνώς, περνάει πλέον μέσα από το Ιnternet, είτε ως οργάνωση, είτε ως εμπορική δραστηριότητα αγοράς και πώλησης, είτε ως επικοινωνία. Καθώς η ζωή μας ψηφιοποιείται όλο και περισσότερο και μεγάλο της μέρος εξαρτάται από συσκευές και πλατφόρμες, όλοι συνειδητοποιούν ότι στο επίκεντρο κάθε δραστηριότητας υπάρχει ο άνθρωπος.

Στην παγκοσμιοποιημένη αγορά, το επιχειρείν γίνεται όλο και περισσότερο «e-» και το στοίχημα της ανάπτυξης συνοψίζεται σε τρεις λέξεις : «Social, local, mobile», με κοινό παρανομαστή το πολυπόθητο «conversion».

Η πρόκληση σήμερα δεν είναι να χτίζεις απλά Social περιεχόμενο για να υποστηρίξεις την εμπορική σου λειτουργία, αλλά να σχεδιάζεις ολοκληρωμένες εμπειρίες προκειμένου να πείσεις τον επισκέπτη να γίνει πελάτης και μάλιστα επαναλαμβανόμενος (return customer), επομένως τα Social Media εμπλέκονται πιο δημιουργικά με το e-Business.

Το ιερό δισκοπότηρο κάθε εταιρείας είναι το brand και τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι, συμμετέχουν στο χτίσιμο του. Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν μια εταιρεία είναι digital αλλά «πόσο Social είναι», καθώς το digital DNA είναι πλέον προαπαιτούμενο και ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχουν υποχρεωτικά πρόσωπο και όχι μόνο IP.

Τεχνολογίες που ξεπερνούν τα γεωγραφικά σύνορα αποτελούν καθημερινότητα για την σύγχρονη επιχείρηση, πιέζοντας για την άρση διοικητικών περιορισμών και εμποδίων που ακόμα και σήμερα εμποδίζουν την πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των επιχειρήσεων σε όλες ανεξαιρέτως τις αγορές.

Την ίδια ώρα, βλέπουμε να δημιουργούνται διαρκώς νέες online κοινότητες στα Social media (όπου οι εμπορικοί αλγόριθμοι της Google, του Facebook, του Instragram αλλά και των Social χαρακτηριστικών από business cases όπως η Amazon κ.α.μας παρακινούν όλο και περισσότερο στην συναναστροφή με «ομοίους») αλλά και σε proprietary πλατφόρμες, που αφενός μεν ενισχύουν τη δημιουργία ανθρωπίνων σχέσεων και αφετέρου αξιοποιούν Social κουλτούρες και τεχνολογίες σε στρατηγικές επιχειρησιακές εφαρμογές.

Στις νέες τάσεις καταγράφονται η παροχή ολοκληρωμένων εμπειριών στον επισκέπτη, το χτίσιμο εμπιστοσύνης μέσα από διαφάνεια στα δεδομένα και τη διαχείρισή τους, οι βελτιώσεις που προκύπτουν στις επιχειρήσεις που ακούν και αντιλαμβάνονται τα δημόσια σχόλια των πελατών τους, τα νέα προϊόντα και διαδικασίες που εξελίσσονται ως αποτέλεσμα των αναγκών των πελατών, καθώς και η δραστηριοποίηση με ενδιαφέρον για τις επιπτώσεις στην κοινωνία και το περιβάλλον.

Ιδιαίτερα σημαντική δε, είναι η πρόσφατη συμφωνία Facebook, Twitter, YouTube, Microsoft με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με τη «ρητορική μίσους», αν λάβουμε υπόψη αφενός την επίθεση που δέχεται η ελεύθερη Social επικοινωνία από κυβερνήσεις και αφετέρου την ανάπτυξη ειδικών εργαλείων που εξασφαλίζουν την ανωνυμία στην περιήγηση.

 

2η Ενότητα – Personalization: e-Commerce meets profit!

2i

Αν και εξ ορισμού η έννοια του e-Commerce δεν γνωρίζει περιορισμούς και σύνορα, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Από το κόστος μεταφοράς, έως τους μερικούς ή και συνολικούς αποκλεισμούς στη διακίνηση προϊόντων ακόμη και μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, τα εμπόδια είναι τελικά πολύ περισσότερα από όσα θα περίμενε κανείς.

Η ισότητα πρόσβασης που πρεσβεύει το διαδίκτυο στο επίπεδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, καταλήγει αρκετές φορές να γίνεται ανισότητα, όταν επιβάλλονται διασυνοριακοί περιορισμοί, όταν δεν υπάρχει κοινό νομοθετικό πλαίσιο, ή -όπως στην περίπτωση της χώρας μας- όταν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στο κόστος διακίνησης των εμπορευμάτων. Το cross-border e-Commerce αποτελεί ένα από τα πιο hot θέματα που απασχολούν την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας τα ευχολόγια, κινείται ήδη προς τη δημιουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς (τουλάχιστον για τις χώρες – μέλη).

Η δημιουργία μίας e-Commerce επιχείρησης δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση, αφού η γραμμή μεταξύ επιτυχίας και αφάνειας στον ωκεανό του Internet είναι εξαιρετικά λεπτή. Στον ηλεκτρονικό κόσμο μπορεί η αρχή να είναι το ήμισυ του παντός, αλλά η φήμη είναι το άλλο μισό και ποτέ δεν μπορεί να θεωρείται εξασφαλισμένη.

Η νέα παράμετρος εστιάζεται στον άνθρωπο,  (επισκέπτη – ενδιαφερόμενο – πελάτη) που είναι πλέον περισσότερο «εκπαιδευμένος» και «ψαγμένος» από ότι στο παρελθόν. Έτσι, διεκδικεί από την επιχείρηση να μην τον αντιμετωπίζει ως μία απλή IP αλλά να χτίζει περισσότερο αξιόπιστη και αυθεντική επικοινωνία μαζί του, προσφέροντάς του εξελιγμένη εμπειρία, βασισμένη πάνω στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις που εκδηλώνει. Η επανάσταση ακούει στο όνομα «Personalization», λέξη που εμπεριέχει όλα αυτά που πρέπει να κάνουν οι έμποροι, για να κατανοήσουν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους καλύτερα.

Η επιλογή της ιδανικής πλατφόρμας e-Commerce και η ενσωμάτωση σε αυτήν των τελευταίων τάσεων του e-Commerce Design, σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν τη δυναμική και την ευελιξία της επιχείρησης. Σε κάθε περίπτωση, η επικοινωνιακή πολιτική, είναι ίσως η πλέον δύσκολη αποστολή για κάθε επιχειρηματία. Η εποχή του Do It Yourself έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, η προβολή στα Social Media ανάγεται πλέον στο επίπεδο μιας omni-channel στρατηγικής για paid και organic reach, καθώς, χωρίς αυτήν, δε νοείται ολοκληρωμένο customer experience.

Η διαχείριση των αποθεμάτων είναι επίσης μια πολύπλοκη άσκηση με πολλές παραμέτρους, στην οποία όμως προστίθενται νέες online δυνατότητες. Παραλαβές, επιστροφές, δεσμεύσεις, αντικαταστάσεις καταγράφονται και ενημερώνουν αυτόματα αποθέματα, αξίες και διαθεσιμότητες, διαμορφώνουν την εικόνα της επιχείρησης τόσο από την οπτική γωνία του επιχειρηματία, όσο και του πελάτη. Αν όλα αυτά γίνονται outsourcing σε συνδυασμό με ένα call center φτάνουμε στο virtual e-shop.

Σε ποιο βαθμό είναι δυνατό το free shipping και το free return από ένα ελληνικό eshop; Σε ποιο βαθμό η συνεργασία με την κατάλληλη εταιρεία logistics και η έγκαιρη και άμεση παράδοση της παραγγελίας συμβάλουν στη θετική εμπειρία του πελάτη;

Πόση ώθηση μπορούν να δώσουν η εφαρμογή και υλοποίηση automated pricing optimization καθώς και τα Big Buying Days στο ηλεκτρονικό εμπόριο; Τα e-payments και mobile payments δίνουν πλέον την αμεσότητα και την ασφαλή εμπειρία που επιθυμεί ο καταναλωτής; Αν ναι, γιατί ακόμα και σήμερα το 40% των online orders εξακολουθεί να γίνεται picked up από τα φυσικά καταστήματα; Υπάρχει θέμα εμπιστοσύνης και αν ναι πως αντιμετωπίζεται;

 

3η Ενότητα – Social Media Experience: A game for Pros!

social

Πώς ένα brand (εταιρεία ή δημόσιο πρόσωπο) διαχειρίζεται τη φήμη του στην εποχή των Social Media και του mobile, Τι πρέπει να κάνω ως εξειδικευμένο στέλεχος; Πώς τμηματοποιώ και στοχεύω το κοινό που με ενδιαφέρει; Πώς εξατομικεύω το περιεχόμενο που μοιράζομαι και πώς αφηγούμαι συναρπαστικές, αυθεντικές ιστορίες; Με ποιον τρόπο διαχειρίζομαι την περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ του brand, του καναλιού, του περιεχομένου, της πλατφόρμας και του μηνύματος;

Η πολυπλοκότητα και η πολύ-ποικιλότητα στους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου και της κοινωνικής δικτύωσης των επιχειρήσεων, οδηγούν νομοτελειακά σε μία νέα γενιά Social Media Professionals, σε μία διαφορετική αλλά εξίσου αναγκαία, ακαδημαϊκού επιπέδου, fast-track εκπαίδευση, με νέα e-Skills, όπως data analysts και Social Media strategists.

Οι βέλτιστες μέθοδοι αξιοποίησης των υφιστάμενων Social καναλιών, αλλά και νέα Social Media που όχι μόνο βρίσκονται σε ανοδική πορεία, αλλά φιλοδοξούν να αλλάξουν όσα γνωρίζαμε, κάνουν το τοπίο χαοτικό, αλλά και γεμάτο προκλήσεις για εξερεύνηση.

Ποιοι είναι οι νέοι μέθοδοι διαφήμισης στις κοινωνικές πλατφόρμες; Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί το Programmatic Ad Buying; Ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές αξιοποίησης του online advertising; Πώς το content marketing τίθεται στην υπηρεσία των eShops; Πώς συνδέεται το online video με το conversion rate; Ποιος είναι ο ρόλος του Agile marketing; Με ποιον τρόπο το Innovative Digital Storytelling μπορεί να κάνει τη διαφορά και πως οι Bloggers / Vloggers / Influencers «χτίζουν» reputation για λογαριασμό μας; Πώς τα KPIs συνεισφέρουν στη μέτρηση του ROI στα Social Media; Ποια είναι τα monitoring tools και πως γίνεται το Crisis Management;

Νέα εργαλεία, όπως Augmented Reality και Internet of Things, δίνουν άλλη διάσταση στην προσέγγιση του επισκέπτη και την μετατροπή του σε πελάτη και ανοίγουν νέους δρόμους στην φαντασία των σχεδιαστών, οδηγώντας σε εξαιρετικά ευφυή Social Media campaigns και e-Commerce στρατηγικές, με εφαρμογές σε διάφορες αγορές, όπως εμπόριο, τουρισμός, ηλεκτρονικά, φαρμακευτικά προϊόντα, ταξίδια, μόδα κλπ.

Ζητούμενο βέβαια πάντα παραμένει η μέτρηση της αποτελεσματικότητας μιας καμπάνιας, καθώς και η εξαγωγή αξιόπιστων συμπερασμάτων που ιδανικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ακόμα πιο στοχευμένη επικοινωνία του brand με σκοπό την αύξηση του reputation και του awareness, προκειμένου να αυξήσει το conversion μετατρέποντας τον  καταναλωτή σε πελάτη και στη συνέχεια σε επαναλαμβανόμενο πελάτη (return customer).

Έτσι, είναι προφανές ότι η δημιουργία της αυξημένης εμπειρίας στον πελάτη και η επιθυμητή διαδραστικότητα είναι έργο ειδικών της επικοινωνίας προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Παράλληλη Ενότητα – The e-Commerce & Social Labs

Στην παράλληλη ενότητα διεξήχθησαν εξειδικευμένα workshops με συνεχή ροή, καλύπτοντας σε βάθος σημαντικές θεματικές της αγοράς όπως:

User Experience & Personal Interaction, Conversion Optimization, UX και βελτιστοποίηση του Ηλεκτρονικού Καταστήματος, Shopping Behavior, Customer Service, Cross Border, Omni-Channel, Augmented Retail, Mobile Commerce, Digital Single Market & Νομοθεσία, Ενίσχυση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, Payment & Security, Logistics, e-Skills κ.α.

Παρουσιάστηκαν επίσης οι νέες προσεγγίσεις αναφορικά με τη σημασία του περιεχομένου ως παράγοντα επιτυχίας, οι τάσεις που επικρατούν στο Marketing (Programmatic, Social Media, Mobile, SMS & e-mail, SEO, Affiliate κ.α.), καθώς και τα σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης.

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν παράλληλες δράσεις όπως workshops και διαγωνισμοί, ενώ δεν έλειψαν τα δώρα και οι εκπλήξεις στο 1ο GamesFest, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου από το GamesLife.gr