2ο Συνέδριο e-business World 2013
e-business means BIG business!
To 2o Συνέδριο e-business World φιλοδοξεί να προβάλλει τις προοπτικές ανάπτυξης του ταχύτερα αναπτυσσόμενου κλάδου της οικονομίας, να επισημάνει τις ευκαιρίες που υπάρχουν, τη δυναμική τους και να καταδείξει τη σχέση του ηλεκτρονικού επιχειρείν με την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια.
Η επίδραση του e-business σε ατομικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο είναι πια τόσο μεγάλη που έχει ξεπεράσει προ πολλού το επίπεδο της κρίσιμης μάζας: επηρεάζει τους πάντες και τα πάντα, έχει αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού και δημιουργεί ψηφιακές ευκαιρίες τις οποίες ούτε καν να φανταστούμε μπορούσαμε πριν λίγο καιρό!
Κι όπως λένε οι ειδικοί, ίσως να μην έχουμε δει τίποτα ακόμα: αξιοποιώντας τις πιο σημαντικές τάσεις οι οποίες αναδεικνύονται αυτόν τον καιρό στο χώρο του Διαδικτύου -τη φορητότητα, τα κοινωνικά δίκτυα και τους τεράστιους όγκους δεδομένων που δημιουργούνται και αποθηκεύονται καθημερινά- το ηλεκτρονικό επιχειρείν δείχνει να απαντά με επιτυχία στις προκλήσεις και να διευρύνει συνεχώς τους ορίζοντές του πέρα από την κλασική έννοια της συναλλαγής.
Που απευθύνεται: The power of “e”!
Το 2οΣυνέδριο e-business World 2013, απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν, στο μοναδικό κλάδο της αγοράς που παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη αυτή την εποχή, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες στο ευρύ κοινό μέσω Διαδικτύου: e-shops, e-publishing,
e-learning, e-banking, e-recruitment, e-marketing, e-ticketing και γενικά κάθε είδους δραστηριότητα B2C ή Β2Β χωρίς να παραγνωρίζει κανείς τη σημασία του e-citizen, κάτω από τη γενικότερη ομπρέλα του e-government.
Παράλληλα, απευθύνεται και σε έναν ακόμη δυναμικό κλάδο. Σε όλους όσους προμηθεύουν -στη λογική του outsourcing- αγαθά ή υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις, προκειμένου εκείνες να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού επιχειρείν (προγραμματιστές, συναλλαγές, μεταφορές, συσκευασία, πλατφόρμες κ.ά.).
Το Συνέδριο φιλοδοξεί να γίνει το ετήσιο ραντεβού των στελεχών της αγοράς. Παράλληλα, φιλοδοξεί να προσφέρει λύσεις σε όλους όσοι ενδιαφέρονται έμπρακτα και αναζητούν νέους, καινοτόμους τρόπους, οι οποίοι, σε συνδυασμό με την κατάλληλη δικτύωση και τις πιθανές συνέργειες, θα τους βοηθήσουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Επίσης απευθύνεται σε όλους τους νέους που φιλοδοξούν να πραγματοποιήσουν τα όνειρα και τις ιδέες τους υλοποιώντας το πρώτο τους επιχειρηματικό βήμα στο Διαδίκτυο, με την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το ηλεκτρονικό επιχειρείν (μειωμένα λειτουργικά έξοδα, γρήγορη υλοποίηση, αξιοποίηση των social media, δημιουργία νέων καναλιών συναλλαγής με τους πελάτες, δυνατότητα δραστηριοποίησης στην παγκόσμια αγορά).
e–business is smart business: Ευκαιρίες, προκλήσεις και τάσεις
Η πρώτη ενότητα είναι αφιερωμένη, ως είθισται, στη χαρτογράφηση του χώρου του ηλεκτρονικού επιχειρείν, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Άλλωστε, έχοντας ως αποκλειστικό «φορέα» το Διαδίκτυο, το e-businessκαταργεί σε μεγάλο βαθμό τους περιορισμούς αφού δε γνωρίζει τι σημαίνουν σύνορα και ωράριο…
Αναλύοντας τα πιο πρόσφατα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από έρευνες σε φορείς και επιχειρήσεις, πανεπιστημιακοί και εταιρείες ερευνών θα παρουσιάσουν τα ευρήματά τους και θα αναδείξουν τις τάσεις στην αγορά, προχωρώντας επίσης σε εκτιμήσεις για την πορεία του e-business στη χώρα μας, αλλά και σε συγκρίσεις σχετικά με τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή σκηνή, στο συγκεκριμένο τομέα.
Οι οιωνοί, πάντως, είναι καλοί: με δεδομένο ότι ζούμε κάτω από συνθήκες ύφεσης, οι καταναλωτές ψάχνουν, συγκρίνουν και ερευνούν μετά μανίας στο Διαδίκτυο πριν αγοράσουν οτιδήποτε και στρέφονται όλο και περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές. Άρα, ποσοστά αύξησης ακόμα και 50% από χρόνο σε χρόνο δε θα πρέπει να μας ξαφνιάζουν σε ό,τι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, αν και σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, συνεχίζουμε να υστερούμε…
Any business is e-business!
Το e-business δεν είναι ένα, όπως και η (παλιά, παραδοσιακή) επιχειρηματικότητα δεν είναι ίδια για όλους. Κάθε επιχείρηση έχει τους δικούς της τρόπους και μεθόδους με τους οποίους πορεύεται στην αγορά, ανάλογα με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται, τους πελάτες στους οποίους απευθύνεται και το «ανοιχτό» μυαλό όσων τη διευθύνουν.
Ανάλογες είναι οι καταστάσεις και στον ψηφιακό κόσμο, αν όχι πιο δύσκολες, καθώς τα στελέχη των επιχειρήσεων καταφεύγουν συχνά στον πειραματισμό, προκειμένου να δώσουν απάντηση στο πρόβλημα της μετάβασης από την κλασική στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα.
Η «βασική» ενότητα του Συνεδρίου εξετάζει τους πολλούς και διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν το e-business, μέσα από παραδείγματα και παράθεση βέλτιστων πρακτικών.
Στην ενότητα παρουσιάζονται εφαρμογές ηλεκτρονικού επιχειρείν, μέσα από τη λογική των e-shops, αλλά και πολύ σύγχρονες, οι οποίες συνδυάζουν αποτελεσματικά τα τρία mega-trends της εποχής: mobile devices, social media και big data.
Ταυτόχρονα, απαντά με ιδιαίτερα πειστικό τρόπο στο μεγάλο ερώτημα των επιχειρηματιών, παλιών και νεότερων: πώς θα μπορέσω να πάρω πίσω στο πολλαπλάσιο τα χρήματα που επένδυσα (βλέπε monetization) και μάλιστα, αρκετά γρήγορα ώστε να ισοφαρίσω τις απώλειες της κρίσης;
Δείτε τι κάνουν οι leaders της αγοράς και γνωρίστε τα εργαλεία, τις μεθόδους και τις ολοκληρωμένες λύσεις που χρησιμοποιούν.
No problem in e–business: Οι προκλήσεις και οι λύσεις!
Οι προοπτικές μπορεί να είναι άριστες, όμως, αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και προβλήματα… Παρά τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα τα οποία προσφέρει σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, το ηλεκτρονικό επιχειρείν δεν έχει ακόμα εδραιωθεί στη χώρα μας – στο βαθμό που θα έπρεπε.
Προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη σύγκλιση με τις άλλες προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, θα πρέπει να επιλυθούν πρώτα αρκετά θεσμικά, φορολογικά και νομικά προβλήματα, να αυξηθούν οι ταχύτητες πρόσβασης στα κάθε λογής e-shop, να βελτιωθεί το επίπεδο ασφαλείας και κυρίως να ενημερωθεί σωστά το καταναλωτικό κοινό, ώστε να μη φοβάται τις ηλεκτρονικές αγορές ή τουλάχιστον να τις αντιμετωπίζει έχοντας λάβει εκ των προτέρων τα μέτρα του που θα κρατήσουν μακριά κάθε απειλή.
Τέλος στην ενότητα θα εξεταστούν πρακτικές λύσεις που αφορούν το outsourcing προϊόντων και υπηρεσιών προκειμένου ο επιχειρηματίας να επικεντρώσει απερίσπαστος τις δυνάμεις του στην ανάπτυξη.
To μέλλον του e–business: Η επόμενη μέρα!
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με εκθετικούς ρυθμούς θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε την επόμενη μέρα του e-business και να αναζητήσουμε τις βέλτιστες λύσεις, προκειμένου να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Τι θα φέρει η επόμενη μέρα του e-businessεκτός από τη μετατροπή του «e» σε «m»; Πως θα αξιοποιήσει η αγορά τα νέα εργαλεία που της προσφέρονται (mobility, indoor local services, augmented reality κ.λπ.);
Όλοι παραδέχονται πλέον ότι η λύση στην κρίση είναι ψηφιακή και η τεχνολογία προσφέρει απλόχερα λύσεις σε όσους ενδιαφέρονται να τις υιοθετήσουν και να τις εξελίξουν, ώστε να δρέψουν -αργά ή γρήγορα- τους καρπούς της επιτυχίας.
Η προσωποποίηση ως δέλεαρ αλλά και ως χρήσιμη υπηρεσία προς τον πελάτη, η διεύρυνση των προσφορών σε νέους τομείς δραστηριοποίησης όπως οι ασφάλειες, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και η διαχείριση ακίνητης περιουσίας, η ακόμα μεγαλύτερη ανταμοιβή για τους πιστούς πελάτες, η πλήρης επικράτηση της φορητότητας, η λογική anytime – anywhere – any device, η ενίσχυση της εμπειρίας του χρήστη, η χρήση σύγχρονων εργαλείων, οι συνέργιες με τα social media και η «μαιευτική» ανάλυση των big data προς όφελος της επιχείρησης που συγκεντρώνει (ή αγοράζει) δεδομένα, είναι ίσως οι πιο σημαντικές τάσεις. Ποιες θα αναδειχθούν πολυτιμότερες τα επόμενα χρόνια, μένει να αποδειχθεί…