Το τέταρτο κατά σειρά διπλό συνέδριο Social Media & e-Business World, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, επιβεβαίωσε το ρόλο του ως το ετήσιο ραντεβού της ηλεκτρονικής αγοράς και επικοινωνίας.
Περισσότεροι από 2.500 σύνεδροι από τους χώρους της διαφήμισης, της επικοινωνίας, του εμπορίου, των μεταφορών και των logistics, παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τους ομιλητές, τις συζητήσεις και τα workshops, σε ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας τόσο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όσο και για τη χρήση των κοινωνικών δικτύων ως εργαλείο επικοινωνίας, branding και προσέλκυσης πελατών.
Στη φετινή διοργάνωση αναδείχτηκε ο βαθμός ωριμότητας του eCommerce, που πλέον από την εκρηκτική αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων, έχει μπει στο στάδιο της αναζήτησης της βέλτιστης εμπειρίας πελάτη και της επικοινωνίας του brand. Ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση δόθηκε στην έννοια των μετρήσιμων αποτελεσμάτων και τη δημιουργία KPI’s, τα οποία με τη σειρά τους θα ξεχωρίσουν του ερασιτέχνες της αγοράς από τους πραγματικούς επαγγελματίες.
Σημαντική θέση στην ατζέντα είχε η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού διασυνοριακού εμπορίου και κοινός στόχος όλων ήταν, μέσα στα επόμενα χρόνια, να απομακρυνθούν όλα τα εμπόδια που αποτελούν σήμερα τροχοπέδη στις διακρατικές μεταφορές και συναλλαγές. Οι ομιλητές, δεν έμειναν απλά στη θεωρητική αποτύπωση των θέσεων τους, αλλά παρουσίασαν λειτουργικές λύσεις, εργαλεία, στρατηγικές και πραγματικά case studies, που υιοθετεί η ελληνική και διεθνής αγορά, επιδεικνύοντας συνεχή αύξηση του μεριδίου αγοράς του eCommerce. Κύριο χαρακτηριστικό των πρακτικών αυτών είναι η δημιουργία πρωτοποριακών υπηρεσιών, τόσο προς τους πελάτες, όσο και προς την αποδοτική λειτουργία της ίδιας της επιχείρησης.
Στο επίπεδο των Social Media, το παρόν έδωσαν σημαντικά στελέχη και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του eBusiness, του Internet, του ψηφιακού marketing, της διαφήμισης, των public relations και της επικοινωνίας. Κυρίαρχο ρόλο, είχε η διαφήμιση με την έννοια της επικοινωνίας, η οποία βρίσκει μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ιδανικό κανάλι διάχυσης και διαδραστικότητας.
Παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν, μέθοδοι και στρατηγικές, καθώς και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που πρέπει να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να εξελιχθούν στο χώρο των Social Media, το επόμενο μεσοπρόθεσμο διάστημα.
Βασικά θέματα ήταν η παρουσίαση τεχνικών με τις οποίες εταιρείες και brands μπορούν να δημιουργήσουν, αλλά και να αυξήσουν, το engagement των Millennials. Δόθηκε έμφαση στα εργαλεία που απευθύνονται αποκλειστικά σε marketers, καθώς tips & tricks για τη βέλτιστη αξιοποίηση των social media campaigns. Παρουσιάστηκαν δοκιμασμένες και επιτυχημένες εκστρατείες σε διαφορετικές πλατφόρμες, όπως και τα μικρά αλλά σταθερά βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να είναι ομαλή η μετάβαση προς την έννοια του social commerce.
Η εκδήλωση έκλεισε με τις βραβεύσεις εταιριών που η Οργανωτική επιτροπή επέλεξε να αναδείξει ως βέλτιστες πρακτικές και υλοποιήσεις, τόσο στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.